Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

20 februari 2012

Warme wafels met zelfrijzende bloem

1/2 kg zelfrijzende bloem
1/2 kg spuitwater
1/2 melk
3 a 4 eieren
200 gr boter
2 pakjes vanillesuiker
1 lepel olie
1 lepel bruine suiker
snuifje zout

1. bloem in kom doen, samen met het zout
2. eidooiers, suikers en olie goed mengen
3. water en melk erbij
4. wit van ei kloppen en er voorzichtig onder brengen
Dit deeg moet niet rijzen, dus je kan onmiddellijk bakken

Simonne

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zal ik eens moeten proberen, precies wat ik zocht !!

Leen zei

Ben blij dat je een recept gevonden hebt! Hoop dat je het lekker vond!

Unknown zei

Er staat spuitwater op maar hoeveel hrb je nodig?
Guy

Anoniem zei

1kilo is 1liter dus een halve kg is halve litr😊🤔