Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

2 maart 2012

Maria's beste recept voor bewaarwafels

500 gr bloem
7 eieren
450 gr suiker
2 pakjes vanillesuiker
375 gr boter

1. boter smelten
2. eieren splitsen, eiwit kloppen
3. suiker en vanillesuiker bij eigeel voegen, goed roeren tot een gladde massa
4. boter toevoegen
5. gezeefde bloem er onder roeren
6. opgeklopt eiwit er onder
7. 1/2 uur laten rusten in de koelkast
8. leg elke keer ongeveer een soeplepel op het wafelijzer!

Maria P.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb het recept getest en wil geen andere meer bakken super!!!!!!

Leen zei

Geweldig! Maria zal blij zijn!

Anoniem zei

hoeveel zijn het er?