Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

11 april 2012

Amerikaanse Chocolate Chip Cookies!

350 gr licht bruine suiker
400 gr boter
50 gr witte suiker
4 eieren
2 pakjes vanillesuiker
500 gr bloem
snuifje zout
2 koffielepeltjes bakpoeder
ongeveer 150 gr stukjes chocolade

1. boter zacht maken met vork (niet op vuur)
2. suiker erbij
3. goed roeren en eieren erbij
4. bloem bijvoegen, bakpoeder
5. goed roeren en wanneer het een glad deeg is, doe je er voorzichtig de chocolade onder
6. bakken in de oven op ongeveer 190 C. voor minstens 10 minuten of goud-geel-bruin

Aangezien ik hier in de VS geen lekkere Belgische chocolade chips kan vinden, neem ik gewoon Cote d'or (meegebracht van Belgie) en snij dit in zeer kleine stukjes.  Ik weet zeker dat je in Belgie chocolade kunt vinden dat in dit soort gerechten gebruikt wordt.  Maar deze zijn ook HEEL lekker omdat de chocolade een klein beetje smelt....

Soms doe ik er ook een beetje walnoten (in kleine stukjes) bij...

Wat je ook moet weten is dat Amerikanen extra veel suiker gebruiken en het dikwijls voor ons TE zoet is...ik doe er daarom wat minder suiker in....

Leen

Geen opmerkingen: