Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

9 februari 2012

Bewaarwafels van een Amerikaan die in Belgie geboren is en er nog altijd woont!

1kg bloem
750 gr boter of margarine (planta)
10 eieren
800 gr suiker
7 pakjes vanillesuiker
1 pakje bakpoeder
1 kleine tas melk

1. boter laten smelten, goed heet laten worden, maar niet koken
2. suiker en eigeel bijvoegen
3. bloem en vanillesuiker eronder mengen
4. melk laten koken en dan bakpoeder eronder mengen
5. goed opkloppen tot schuim en onder de rest doen
6. het stijfgeklopte eiwit er als laatste onder mengen

Tip: je kan de afgekoelde wafels best in een plastieken doos bewaren

Henry

1 opmerking:

Leen zei

Ik heb deze wafels al zelf gebakken en ik vond het een aparte werkwijzen... De kinderen vonden deze wafels zeer lekker omdat ze zo licht zijn "als wolkjes"