Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

1 februari 2012

Warme wafels van Ria



1kg zelfrijzende bloem
250 gr suiker
250 gr boter
1.5 l spa
kleine tas olie
5 eieren
2 pakjes vanille suiker
een snuifje zout

1. Meng de boter, suiker en vanillesuiker
2. smelt de boter en voeg erbij
3. voeg de spa erbij
4. meng alles samen en voeg dan de eidooiers erbij en de olie
5. klop het eiwit op met een snuifje zout en spatel dit onder mengsel

Tip: dit is ongeveer voor 25 wafels


1 opmerking:

Leen zei

Deze wafels heb ik zelf al gebakken en ik vond het vooral positief dat ze weinig vet bevatten. Het is dus een van de meer "gezondere" wafels!