Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

2 mei 2012

Minuutwafels

500 gr zelfrijzende bloem
1/4 l melk
1/4 l plat water (bv spa)
6 eieren
200 gr suiker
150 gr boter (margarine type solo)
2 pakjes vanille suiker

1. Roer de bloem, melk en eidooiers ondereen
2. voeg de gesmolten boter en suiker erbij
3. klop het eiwit tot sneeuw
4. zorg dat het deeg goed gemixt is en doe er dan de eiwitten bij!

Solange

Geen opmerkingen: