Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

18 juni 2012

Bewaarwafels met bruine suiker

Omdat mijn vriendin allergisch is voor gluten, heb ik dit recept eens geprobeerd met een gluten-vrije bloem.  Ze vond ze HEEL lekker en was zo dankbaar dat ze eindelijk ook lekkere wafels kon eten!

1kg  bloem
400 gr boter
600 gr bruine suiker
150 gr witte suiker
6 eieren

1. klop de eieren met de suiker
2. doe de gesmolten boter erbij
3. doe de bloem erbij
4. het is nogal een stijf deeg en je kan er soms zelf balletjes van rollen en ze dan zo bakken, anders schep je ze maar met een lepel
5. bakken in warm wafelijzer

Leen

Geen opmerkingen: