Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

5 november 2013

Bewaarwafels die lang mals blijven

500 g zelfrijzende bloem
250 g boter
250 g rietsuiker
2 pakjes vanillesuiker
3 eieren
240 ml karnemelk

1. Laat de boter op kamertemperatuur komen
2. klop ze nu met de rietsuiker en de vanillesuiker tot ze zacht is
3. roer er de eidooiers onder en doe ook de melk erbij
4. blijf goed roeren tot je een mooi beslag krijgt
5. zeef de bloem er onder
6. klop het eiwit stijf en spatel het voorzichtig onder het deeg

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,
Via onze website www.volrecepten.be kunnen onze bezoekers grasduinen in meer dan 51.000 recepten vermeld in blogs en websites. Bovendien hebben we voor onze bloggers een lijst met Topblogs samengesteld, waar u andere bloggers kunt vinden én uw eigen blog kunt toevoegen: http://www.volrecepten.be/topblogs-met-recepten. Wij indexeren uw recepten zodat onze bezoekers ze via onze zoekmachine kunnen vinden. Bovendien is Volrecepten.be volledig gratis!
Waarom niet lid worden van deze grote familie?
Wij zijn ook aanwezig op www.facebook.com/VolreceptenBelgie!
Breng ons een bezoek!