Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

17 september 2012

Pompoen taart!

Zeer gemakkelijk recept en echt mijn favoriet voor de herfst!

Gebruik een iets hogere taartvorm zodat het niet te gemakkelijk overloopt!

600 a 700 gr pompoen
100 a 200 gr griesmeelsuiker (witte)
2 pakjes vanillesuiker
200 gr rozijntjes (geweekt in rum of cognac)

3 eieren
1 dl room
1/2 pakje vanille pudding
bladerdeeg
50 gr

1. pompoen afschillen
2. boter, pompoen en suiker stoven tot pompoen mals is (ongeveer 15 minuten)
3. alles laten afkoelen
4. rozijntjes laten weken (dit mag natuurlijk niet in te veel vloeistof)
5. vanille pudding oplossen in de room en de eieren er onder kloppen
6. bladerdeeg uitrollen en in vorm leggen
7. alles onder elkaar mengen en op het einde de rozijntjes erbij
8. alles op deeg gieten in je taartvorm
9. bakken voor ongeveer 50 minuten op 200C.

Leen



Geen opmerkingen: