Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

15 september 2012

Wafels met Warme Chocoladesaus


250 gr zelfrijzende bloem
50 cl melk
25 cl water
100 gr gesmolten boter
2 eieren
2 zakjes vanillesuiker

1. Meng de bloem en de suiker
2. voeg er de melk aan toe en roer goed
3. doe de eigelen en het water er onder en meng dit alles goed door elkaar
4. voeg de gesmolten boter erbij
5. als laatst de opgeklopte eiwitten

Dit is voor ongeveer 12 wafels en ze zijn heel lekker met warme chocoladesaus erbij en een bolletje vanille ijs (voor de speciale dagen ook een beetje slagroom).

Leen

Geen opmerkingen: