Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

5 februari 2013

Ananas Cake!

Mijn zoontje is ziek en vroeg me om een stuk ananas cake!  Dit is een recept dat ik al heel lang gebruik en het is een cake dat niet te zwaar is.  In Amerika noemen ze het zelfs brood!

300 gr zelfrijzende bloem
200 gr boter
200 gr suiker
2 pakjes vanillesuiker
1 blikje ananas

1. Roer de boter tot room
2. voeg de suikers erbij
3. klop de eieren een voor een er onder
4. neem een cake vorm en leg ofwel bakpapier op de bodem, ofwel vet je hem goed in
5. doe het deeg er in
6. doe het water van de ananas en laat het uitlekken
7.  leg de stukjes dan op het deeg, duw het er een beetje in zodat ze niet te vlug bruin worden!
8. bak ongeveer 1 uur op 180C




Geen opmerkingen: