Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

23 februari 2013

Wafels met parelsuiker

500 gr bloem
1 ei
1.5 dl melk
1.5 dl water
250 gr boter
15 gr gist
1 koffielepel kaneel
1 soeplepel kristalsuiker
150 gr parelsuiker

1. los de gist op in de melk
2. voeg boter, ei, kaneel en gewone suiker toe
3. doe er de gezeefde bloem bij en het water - kneed goed tot een mooi deeg
4. doe er de grote stukken parelsuiker onder
5. laat minstens half uurtje rusten
6. bakken in warm wafelijzer!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is de inhoud van een soeplepel? Kun je dit ook uitdrukken in gewicht?

Leen zei

Beste,
Mijn boek zegt dat 1 soeplepel parelsuiker tussen 7 en 10 gr kan zijn. De bedoeling van de soeplepel is dat je zelf wat kan kiezen hoe zoet je ze wilt... Hopelijk helpt dit! Smakelijk!
Leen

Unknown zei

Ze zijn super fantastisch lekker! Net gemaakt voor een Amerikaanse vriendin en ze neemt het recept mee naar huis.

Leen zei

Tof om te horen!

Anoniem zei

Super, echt heel lekker! Kleine opmerking, je vergat aan te geven wanneer het water toegevoegd moet worden... Bedankt

Leen zei

Smakelijk allemaal!