Het Belgische Wafel Forum! Chocolade, natuurlijk! En bier ook! Maar wat met Belgische wafels? De Belgische wafel, ze is springlevend. Meer dan 100 manieren om ze te maken, allerlei nuttige tips om ze te bakken, en talrijke kleurrijke anecdotes om ze verder op te smukken ontving ik na een zoekertje. Het oudste recept dateert van 1926, met 20 eieren, om ze op te krijgen, en de recepten gebaseerd op chocolade en cognac spreken tot ieders verbeelding. Amerikaanse vrienden staan met hun mond ... vol wafel en na deze hartverwarmende response voel ik me opnieuw zoveel dichter bij huis. Om jullie allemaal mee te laten smullen van Belgie's best bewaarde geheim, dacht ik ze hier allemaal neer te pennen. Indien je recept echter nog niet voor publicatie vatbaar is, laat het me dan weten. Ik ga er nog eentje proeven!

16 april 2013

Wafels voor honden!!!!!

In Amerika maken ze ook veel honden 'snoepjes" zelf.  Dit is een "gezond" recept voor hondenwafels:

PAS OP!  VOOR DE HOND!!!!!!!!!


250 g Amaranth bloem (dit is GLUTEN VRIJE bloem - als je deze niet in Belgie kunt vinden, gebruik dan een andere, gluten vrije bloem)
1 ei
50 g boter of margarine
1 tas wortel sap
2 soeplepels hazelnoten
1 soeplepel bakpoeder

1. Roer de boter tot ze zacht is
2. doe er het ei bij en blijf kloppen
3. doe er de bloem, noten en bakpoeder onder
4. roer er nu het wortelsap onder and klop tot een mooi geheel
5. bak in een warm wafelijzer (best in vorm met niet te diepe groeven)
6. laat ze GOED afkoelen voor ze je aan je hond geeft!!!!!!!!


1 opmerking:

Anoniem zei

Smaakloos vind ik het. En veel te droog.
Onze hond is van dezelfde mening. Helaas.